Lyngenfjord vil inn på det kinesiske markedet
Flere representanter fra reiselivet ved Lyngenfjorden er i Kina. Målet er å bli kjent med turoperatører som ønsker å selge Skandinavia og Norge til reiselystne kinesere, forteller destinasjonsselskapet i en pressemelding.
Lyngen Experience, XLyngen (før Lyngen Havfiske & Tursenter) og Visit Lyngenfjord deltar på Scandinavian Workshop 2017 i Kina denne uken. Første stopp er landets største by, Shanghai, før turen går videre til Guangzhou og Beijing.
– Denne turen er første steg for å få bedre kontakt med det kinesiske markedet. Vi ønsker å bli kjent med kinesiske turoperatører, hvilke ønsker de har, og dermed samle nyttig erfaring. Samtidig presenterer vi Lyngenfjord som destinasjon, og alle våre spennende produkter, forteller Georg Sichelschmidt, reiselivssjef i Visit Lyngenfjord.
Under arrangementet representerer Visit Lyngenfjord reiselivet i regionen, med vekt på Aurora Alps, Artic Lyngen Sjøcamp, Ihana og Reisafjord Hotel. XLyngen viser frem sitt anlegg i Nord-Lenangen, og Lyngen Experience forteller om den nye lodgen, som vil åpnes for gjester i januar 2018.
– Det er et enorm stort potensial i Kina, med tanke på tursime. Hvert år er det er om lag 140 millioner kinesere som reiser utenlands, og det er vårt ønske å tiltrekke oss dem som er interessert i å oppleve naturen og kulturen ved Lyngenfjorden, avslutter Sichelschmidt.
Workshopene organiseres av Scandinavian Tourist Board (STB), og sammen med bedriftene fra Lyngenfjorden, deltar også flere fra nordnorsk reiseliv, gjennom Arena Lønnsomme Vinteropplevelser.
Foto: Representantene fra Lyngenfjorden. Fra venstre: Reiselivssjef i Visit Lyngenfjord AS, Georg Sichelschmidt, tolk Poppy, Miriam Johansen, Bent Jørand Johansen, Laila-Anita Westby i XLyngen, tolk Frank og Stine Berglund i Lyngen Experience. Foto fra Visit Lyngenfjord.